Παρασκευή 12 Ιουνίου 2009

Αστραπίκας, ο Πόντιος Αστερίξ


ΤΡΕΙΣ 30ΑΡΗΔΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΗΡΩΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ ΣΕ ΝΕΟ ΚΟΜΙΚΣ


Του Χρήστου Ν.Ε. Ιερείδη


Οι Αστραπίκας και Βροντίκας στην Κωνσταντινούπολη. Δεν είναι ανέκδοτο με Ποντίους αλλά οι πρωταγωνιστές στο κόμικς «Αστραπίκας και Βροντίκας, οι ήρωες του Πόντου» με θέμα την απελευθέρωση της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους. «Είμαι Φραγκο-φονιάς» κραυγάζει κάποια στιγμή ο Βροντίκας
«Γράφουν ιστορία οι παρέες» λέει ο στίχος. Ενίοτε όμως οι παρέες γράφουν και κόμικς. Να λοιπόν ο καρπός της παρέας των Νίκου Αγγέλου, Γιάννη Πιττακίδη και Βασίλη Ρεβεζίκα, εκεί λίγο μετά τα 30 τους όλοι. Το κόμικς τους «Αστραπίκας και Βροντίκας, οι ήρωες του Πόντου» προτού καν συμπληρωθούν έξι μήνες από την- αυτοχρηματοδοτούμενη- έκδοση και κυκλοφορία του έχει πουλήσει σχεδόν 3.000 αντίτυπα από τα συνολικά 6.000 που τύπωσαν οι τρεις φίλοι.

Η ιδέα για τη δημιουργία κόμικς με ήρωες Ποντίους έπεσε πριν από τρία χρόνια. «Συγκεντρώνουν πολλά χαρακτηριστικά. Είναι πολεμική φυλή, δεμένος λαός, με αρχές και αξίες ακλόνητες», λέει ο Βασίλης. Επέλεξαν να διηγηθούν την απελευθέρωση της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους το 1261 μ.Χ., διότι «είναι μια πτυχή της βυζαντινής Ιστορίας λιγότερο φωτισμένη. Έτσι κι αλλιώς, η βυζαντινή Ιστορία είναι λιγότερο προβεβλημένη σε σχέση με την αρχαιοελληνική», υποστηρίζει ο Νίκος.

Στο πέρασμά τους για την Πόλη ο Αστραπίκας και ο Βροντίκας αντιμετωπίζουν τους εχθρούς της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, Σελτζούκους Τούρκους, πειρατές και σταυροφόρους. «Η Ιστορία γράφει ότι ο στρατηγός Αλέξιος Στρατηγόπουλος με εντολή του αυτοκράτορα Παλαιολόγου κινείται για να ανακαταλάβει την Πόλη που είναι υπό την κατοχή των σταυροφόρων, αλλά εκείνη την περίοδο λείπουν σε εκστρατεία όπως και ο βενετικός στόλος. Θέλει να επιτεθεί από την καλά φυλασσόμενη Χρυσή Πύλη, βρέθηκαν όμως κάποιοι θεληματάριοι που του έδειξαν περάσματα μέσω του αποχετευτικού δικτύου της Πόλης. Έτσι μπήκε μια ομάδα επιλέκτων που βγήκε κοντά στην πύλη της Σηλυβρίας, εξουδετέρωσε τους λιγοστούς φρουρούς και πλέον η είσοδος του βυζαντινού στρατού έγινε εύκολη υπόθεση», λέει ο Νίκος. Αποσαφηνίζουν πως η περιπέτεια των δύο ηρώων βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και υπαρκτά πρόσωπα, «μόνον οι κεντρικοί χαρακτήρες είναι προϊόν μυθοπλασίας», τονίζει ο Νίκος.

Γιατί βαφτίσατε τους ήρωες σας Αστραπίκα και Βροντίκα;

Βασίλης: Είναι και οι δύο βετεράνοι ακρίτες, από τους τελευταίους. Ο Αστραπίκας, από τη Σινώπη της Τραπεζούντας, είναι βραχύσωμος, με μυαλό ξυράφι και σβέλτα αντανακλαστικά...

Γιάννης: Ο Βροντίκας, γεννημένος στην Τραπεζούντα και μεγαλωμένος στην Κωνσταντινούπολη, είναι καλοκάγαθος, πιστός φίλος, σωματώδης, δεύτερης μεν ταχύτητας, δεν κωλώνει όμως πουθενά... Θυμίζουν κάτι από Αστερίξ και Οβελίξ, όπως μου τα λέτε...

Γ.: Στην αρχή θέλαμε να φτιάξουμε ιστορίες με Ποντίους στο πρότυπο των Αστερίξ και Οβελίξ. Η ιστορία μας δανείζεται στοιχεία ως προς τους σωματότυπους. Στις μέρες μας δεν υπάρχει παρθενογένεση.

Νίκος: Ζούμε σε ένα μεγάλο μπλέντερ στο οποίο όλα ανακατεύονται και ξαναβγαίνουν...

Η Ιστορία σηκώνει χιούμορ;
Ν.: Φυσικά αρκεί να προκύπτουν τα σωστά αποφθέγματα.

Γ.: Είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για να μάθει κάποιος την Ιστορία, ειδικά το κομμάτι αυτό που δεν είναι προβεβλημένο.

Β.: Μπορεί να υπάρχει το κωμικό στοιχείο, οι ήρωες όμως είναι ήρωες.

Δεν φοβάστε μήπως κάποιοι πουν ότι διακατέχεστε από μεγαλοϊδεατισμό;

Ν.. Ασχολούμαστε με ένα κομμάτι της Ιστορίας του Βυζαντίου εκτός του 1453 και μπορούμε να μιλήσουμε για το κακό που έκαναν οι Δυτικοί στην Πόλη δείχνοντας τον ρόλο που διαδραμάτισαν. Δηλαδή οι Τούρκοι έδειξαν περισσότερο σεβασμό όταν την κατέλαβαν το 1453 από ό,τι οι σταυροφόροι τον 13ο αιώνα.

Θα κάνετε σειρά ιστοριών;
Γ.: Στα σκαριά είναι η δεύτερη περιπέτεια. Υπάρχουν ήρωες στις μέρες μας;
Ν.: Φυσικά, καθημερινά, γύρω μας. Υπάρχουν στις μέρες μας, σε άλλες περιοχές όπως η Παλαιστίνη ή η Αφρική. Ήρωες υπάρχουν παντού και όχι κατ΄ ανάγκη σε μάχες σώμα με σώμα.

Γ.: Στα καθ΄ ημάς είναι το πείσμα καθενός στον αγώνα της καθημερινότητας

ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου